Socialisme et enseignement en Belgique : fin 19e-début 20e siècle : genèse d'une idéologie scolaire réformiste

Licentiaatsverhandeling UCL ; De auteur analyseert op een zeer volledige manier de belangrijkste tendensen in de socialistische onderwijsdoctrine van het einde van de negentiende-begin twintigste eeuw, met name het neutraal, openbaar, verplicht en gratis onderwijs en de integrale opvoeding. Zeer...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Reference code:ML/0424
By: Groessens, Baudouin
Type: monografie
Language:Frans
Published: Louvain-la-Neuve: Baudouin Goessens
Date:1997
Subjects:
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Description
Summary:Licentiaatsverhandeling UCL ; De auteur analyseert op een zeer volledige manier de belangrijkste tendensen in de socialistische onderwijsdoctrine van het einde van de negentiende-begin twintigste eeuw, met name het neutraal, openbaar, verplicht en gratis onderwijs en de integrale opvoeding. Zeer interessant voor wat betreft de invloed van het vrijzinnig ideeëngoed op het socialistisch onderwijsconcept
Physical description:206 p.