Socialisme et enseignement en Belgique : fin 19e-début 20e siècle : genèse d'une idéologie scolaire réformiste

Licentiaatsverhandeling UCL ; De auteur analyseert op een zeer volledige manier de belangrijkste tendensen in de socialistische onderwijsdoctrine van het einde van de negentiende-begin twintigste eeuw, met name het neutraal, openbaar, verplicht en gratis onderwijs en de integrale opvoeding. Zeer...

Fuld beskrivelse

Saved in:
Bibliografiske detaljer
Reference code:ML/0424
Efter: Groessens, Baudouin
Format: monografie
Sprog:Frans
Udgivet: Louvain-la-Neuve: Baudouin Goessens
Date:1997
Fag:
Tags: Tilføj Tag
Ingen Tags, Vær først til at tagge denne postø!

Beskrivelse
Summary:Licentiaatsverhandeling UCL ; De auteur analyseert op een zeer volledige manier de belangrijkste tendensen in de socialistische onderwijsdoctrine van het einde van de negentiende-begin twintigste eeuw, met name het neutraal, openbaar, verplicht en gratis onderwijs en de integrale opvoeding. Zeer interessant voor wat betreft de invloed van het vrijzinnig ideeëngoed op het socialistisch onderwijsconcept
Fysisk beskrivelse:206 p.